Lees hieronder ons reisverslag!
  1. 29 en 30 juni 2014

Dag 1 en 2: Dusseldorf - Dubai - Bangkok

We gaan weer op weg! Vier rugzakken hebben we zorgvuldig ingepakt. We willen alleen het minimale mee. We checken uiteindelijk 18 kilo in voor vier personen. De autorit naar Dusseldorf valt mee en ook de geboekte parkeerplaats ligt op loopafstand van de terminal. Het is rond zes uur als we een tv zoeken voor de voetbalwedstrijd Nederland - Mexico…

2. 1 juli 2014

Dag 3 : Bangkok

We slapen heerlijk uit en rond negen uur ontbijten we. Gewoon met geroosterde boterhammen, cornflakes en melk. Na het ontbijt gaan we zwemmen. Op de vijfde etage is een tuin ingericht met bananenbomen, palmbomen en daartussen vijf zwembaden. Het grootste zwembad is zelfs 120m lang en aan het eind hang je tegen de rand aan en kijk je over de rivier…

3. 2 juli 2014

Dag 4 : Bangkok

Het is al erg warm als we wakker worden. We zouden natuurlijk vandaag tempels kunnen bezoeken of naar het paleis kunnen gaan, maar we besluiten om naar het waterpark Fantasia Lagoon te gaan. We vermoeden dat we de komende weken nog genoeg cultureel kunnen snuiven en komen aan het eind van de reis toch ook weer in Bangkok. We gaan eerst met de watertaxi, dan een klein stukje met de BTS en pakken daar een taxi die ons voor de deur afzet. …

4. 3 juli 2014

Dag 5 : Bangkok - Siem Reap

De wekker gaat om half zes. De opkomende zon geeft weer een mooi plaatje. Ontbijten, afwassen en dan de rugzakken inpakken. Rond zeven uur wachten we in de lobby op onze taxichauffeur. 20 minuten later komt hij aanrijden, weer een mooie minibus, flesjes water erbij en we kunnen richting het vliegveld. Het is druk in de stad en we rijden stapvoets. Bochtje hier, bochtje daar en dan roept Niels: "ik ben misselijk".…

5. 4 juli 2014

Dag 6 : Siem Reap

Jort en Niels waren nog onder de indruk van de massages. Het eerste wat Jort aan Niels vroeg toen ze wakker werden: "welke massages neem jij de volgende keer?" Mama, hoeveel mogen we er? Ik: "ieder twee". Niels: "ik neem been/voet en visjes".…

6. 5 juli 2014

Dag 7 : Siem Reap

Dag twee van een bezoek aan Angkor Wat begint weer vroeg. Rond halfzeven aan de ontbijttafel en daarna gelijk de tuktuk in. We hebben dezelfde chauffeur als gisteren. Als eerste gaan we naar Angkor Thom. We rijden via de zuidkant binnen, een brug met allemaal gezichten van zo'n twee meter hoog. En dan onder een poort door met daarop nog grotere gezichten. Prachtig! Dan een stukje met de tuktuk naar de volgende tempel: Bayon. Eem tempel met vele torens met ook allemaal gezichten erop. …

7. 6 juli 2014

Dag 8 : Siem Reap

Om drie uur 's-nachts gaat de wekker af voor de voetbalwedstrijd Nederland - Costa Rica. De mannen konden makkelijk wakker worden en wisten precies waarom ze wakker gemaakt werden. Kussens rechtop in bed en kijken maar! Een enorm spannende wedstrijd die voor Jort en Niels toch wat te lang duurt. Ze zijn ondertussen aan het gamen. Bij de penalties zijn ze er wel helemaal bij…

8. 7 juli 2014

Dag 9 : Siem Reap - Phnom Penh

"Happy Birthday to you": Richard is vandaag jarig! Veel tijd om er aandacht aan te besteden 's-morgens vroeg is er niet, hij krijgt drie dikke knuffels en Niels geeft zijn kadootje (koelkastmagneet van Angkor Wat). Dan snel de laatste spullen inpakken en uitchecken bij het hotel. We zijn te vroeg voor het ontbijt, we krijgen een tas met doosjes mee. Voor ieder twee warme croissantjes en een doosje minibananen. Lief!…

9. 8 juli 2014

Dag 10 : Phnom Penh

Half tien 's-ochtends, we worden opgehaald door Borei. De tuktukchauffeur die Frida voor ons geregeld heeft. Jort en Niels hebben er zin in. Niels had al een paar dagen gevraagd: "wanneer gaan we naar de school van Frida?" Niels heeft op school er al over gehoord en beiden hebben de fotoboeken van Nel gezien. Wat ontzettend fijn en leuk dat we er nu 'gewoon' even kunnen kijken bij COLT…

10. 9 juli 2014

Dag 11 : Phnom Penh - Kampot

Richard en ik slapen slecht, we worden rond drie uur 's nachts wakker: er worden goals gescoord door Duitsland! En blijkbaar logeren er heel veel fans in de straat. Zonder op mijn telefoon te kijken, gok ik dat er binnen een halfuur al vier goals gevallen zijn:-). We vallen toch weer in slaap en ik word een beetje brak wakker. Biertjes en slaaptekort zijn geen goeie combinatie!…

11. 10 juli 2014

Dag 12 : Kampot

Als we wakker worden hebben we het gelijk over het voetbal. We hebben in de bamboe-hut geen internet dus we kunnen niet snel even kijken. Ik ben echter met het gevoel wakker geworden dan we 3-1 hebben gewonnen. Jort weet het ook wel zeker en heeft het al over Duitsland in de finale. Marloes verpest de sfeer een beetje. Zij is wakker geworden met het gevoel dat we eruit liggen. En natuurlijk, ze heeft weer gelijk. Jammer, de mannen hadden zich verheugd om een finale wedstrijd met daarna een feestje.…

12. 11 juli 2014

Dag 13 : Kampot

Ruud had een vraag: "hoe doen jullie het met de was"?. In Bangkok hadden we een wasmachine en droger tot onze beschikking. We gingen dus zonder vieze was naar Siem Reap. In Siem Reap 'verbruikten' we per dag twee sets kleding. Als we na het bezoek aan de tempels weer op de kamer kwamen, dan deed ik de ochtendkleding in een sopje en hing het in de badkamer. We hebben altijd een waslijn en knijpers mee.…

13. 12 juli 2014

Dag 14 : Kampot - Sihanoukville

Na drie dagen chillen rondom de bamboehut is het tijd voor de volgende bestemming: Sihanoukville. De taxi verschijnt precies op tijd en in twee uurtjes rijden we in een rustig tempo naar de kust. Gemiddelde snelheid was 50 km/u. De chauffeur had wat moeite om ons hotel te vinden. Maar na een paar keer navragen, reden we het terrein op. De komende twee nachten slapen we in Don Bosco Hotelschool. Hier krijgen kansarme jongeren een tweejarige opleiding en het hotel is de "praktijkruimte".…

14. 13 juli 2014

Dag 15 : Sihanoukville

Gisteravond zijn we allemaal vroeg gaan slapen en we slapen allemaal heerlijk tot na zeven uur. Bewust geen wekker gezet om de voetbalwedstrijd te zien. Onze waterratten gaan na het ontbijt voor een ochtendduik naar het zwembad. …

15. 14 juli 2014

Dag 16 : Sihanoukville

Terwijl de jongens al voor de openingstijd van het zwembad erin liggen (8.00 uur) ontbijten wij in het restaurant. Op het menu staat ook cornflakes met warme melk, dat hebben we in andere restaurants nog niet gezien. Niels houdt hier erg van. Verder bestaat het ontbijt uit croissantjes en toast met boter of jam. …

16. 15 juli 2014

Dag 17 : Sihanoukville - Chanthaburi

Vandaag een lange reisdag. We hebben lang getwijfeld waar we naartoe zouden gaan. Gaan we naar een eiland als Koh Mak of reizen we richting Bangkok. Het wordt het laatste omdat we niet overtuigd raken over de hotels op de eilanden. Ook zijn er weerwaarschuwingen afgegeven voor het Noorden het Westen en het Zuiden. …

17. 16 juli 2014

Dag 18 : Chanthaburi - Pattaya

Voor het eerst kunnen we bij een hotel gebruik maken van een ontbijtbuffet. Daar hebben we naar uitgekeken! Fruit en groente wordt geperst waar je bij staat, heerlijke Italiaanse koffie en ook heel veel warm eten. Ik kan er niet aan wennen, een bord noodles om 7.30 uur.…

18. 17 juli 2014

Dag 19 : Pattaya

Richard is nog lang niet fit en kan vandaag niet mee. Ik ga de hele dag dus met Jort en Niels op stap. Voelt anders dan met z'n vieren en ik druk ze op het hart bij mij te blijven. Ik heb geen idee hoe groot en druk de binnenstad is. We ontbijten eerst bij het hotel en dat is prima voor elkaar. Zelfs bruinbrood voor in de toaster. Ik experimenteer niet, ik moet niet ziek worden! Ik houd het bij twee bruine geroosterde boterhammen, kopjes thee en een bord vol tropisch fruit.…

19. 18 juli 2014

Dag 20 : Pattaya - Kanchanaburi

We worden wakker met het verschrikkelijke nieuws over de vliegtuigramp. Alle zenders berichten er live over. De beelden zijn afschuwelijk, we zijn er stil van. We beseffen ons dat het een vakantievlucht uit Nederland is. Dat wordt later bevestigt; onvoorstelbaar.…

20. 19 juli 2014

Dag 21 : Kanchanaburi

Voor ons doen hebben we wat uitgeslapen en allemaal bijna het klokje rond! Het ontbijt wordt geserveerd met uitzicht op de river Kwai. Er komen wat boten voorbij en het is drukkend warm. Vandaag hebben we geen activiteiten gepland. We besluiten wat rond te lopen in de buurt. Als we bij de hoofdweg komen, zien we daar een groot winkelcentrum met de Big C en allerlei andere winkels. Daar hebben we wel behoefte aan.…

21. 20 juli 2014

Dag 22 : Kanchanaburi

We hebben besloten om nog drie dagen in het River Kwai Bridge Resort te blijven. We hadden twee tweepersoonskamers naast elkaar, maar dat is niet echt handig voor ons. Gelukkig hebben ze ook driepersoonskamers en kunnen ze een bed erbij plaatsen. Om acht uur verslepen we alle spullen een gebouwtje verderop in de nieuwe kamer. Deze kamer doen we zonder ontbijt.…

22. 21 juli 2014

Dag 23 : Kanchanaburi

Het is heerlijk vertoeven aan de river Kwai. Maar ook nog steeds erg warm en vochtig. Zodra we vijf minuten buiten zijn, zweten we al dikke druppels. We zijn er nog niet aan gewend en merken dat het ook veel energie kost. Jort wil graag nog een doosje Lego kopen, zodat hij een iets groter bouwwerk kan maken. Beide jongens komen overeen welke doos gezamenlijk gekocht gaat worden van het vakantiegeld.…

23. 22 juli 2014

Dag 24 : Kanchanaburi

Veertig worden tijdens je vakantie! Ik doe het :-). Terwijl ik extra lang mag douchen en al het warm water op mag maken, wordt de kamer versierd. We vieren drie verjaardagen onderweg, dus de slingers en ballonnen gaan niet voor niets mee!…

24. 23 juli 2014

Dag 25 : Kanchanaburi - Nathon Pathom

Nog verder naar boven reizen of toch naar beneden? We willen de Hellfire's Pass nog zien en meer watervallen. Maar dit betekent ook vele uren extra reizen en nagenoeg dezelfde weg terug. Jort en Niels moeten dus ook weer een aantal uren per dag 'verplicht stilzitten' in een rammelende bus. Soms met airco, soms zonder ramen en alle varianten daar tussenin. We besluiten naar beneden te gaan, richting Bangkok. …

25. 24 juli 2014

Dag 26 : Nathon Pathom - Cha am

De ochtend begint voor Jort en Niels natuurlijk in het zwembad. Het zwembad is volgens de bordjes gesloten, maar er zwemmen meer studenten. Het pasje werkt gewoon, dus ik laat ze er in. Ik probeer een ontbijtje te regelen in de buurt, maar kom niet verder dan wat spul van de 7Eleven en heerlijke vers gemalen koffie van de koffieshop. …

26. 25 juli 2014

Dag 27 : Cha am

Wat genieten we hier. Ontbijten in pyama op het balkon, zeewindje erbij, heerlijk eten en prachtig uitzicht. Het is eb en er is een zandstrandje te zien. Om half acht springen we in de zee. Helaas helaas, binnen tien minuten is Niels gebeten door een kwal.…

27. 26 juli 2014

Dag 28 : Cha am

Richard slaapt nog als ik met de jongens naar het zwembad en naar het strand ga. Ze vermaken zich ontzettend goed deze vakantie en nu ook. Overal verzinnen ze spelletjes. Het spelletje van vandaag is: spring als een dolfijn door de band. De zwemband hoort bij het appartement.…

28. 27 juli 2014

Dag 29 : Cha am

Vandaag luieren we in ons appartement tot een uur of drie. Prasit, onze taxichauffeur, haalt ons dan op om naar Hua Hin te gaan. We brengen een paar uur door in de Market Village, een grote mall. En daarna zet hij ons af bij de avondmarkt. …

29. 28 juli 2014

Dag 30 : Cha am - Ayutthaya

De wekker gaat 5.30 af. Wel vroeg in de vakantie...we pakken alles in en ruimen het appartement op. Rond zeven uur staat de 'taxi' inderdaad klaar. Geen idee of het een echte taxi is, we denken van niet. De oudere man geeft een rustige indruk en we gaan.…

30. 29 juli 2014

Dag 31 : Ayutthaya

We slapen allemaal uit en kunnen om acht uur ontbijten. Verse watermeloen, scrambled eggs en toast. Voor de kinderen zijn er pannenkoeken en zuiveldrankjes. De temperatuur is alweer aardig opgelopen en na het ontbijt stappen we dan ook maar snel op de fiets.…

31. 30 juli 2014

Dag 32 : Ayutthaya

Jort wacht het ontbijt van vanmorgen niet af en loopt voor zeven uur zelf naar de 7Eleven voor een ontbijtje. Richard en ik ontbijten om acht uur wel beneden in het pension. Ik raak aan de praat met een ander Nederlands stel met kinderen en we wisselen tips uit. Daarna de was wegbrengen en we stappen weer op de fiets.…

32. 31 juli 2014

Dag 33 : Ayutthaya - Krabi

We doen rustig aan vanmorgen. Tijd genomen om wakker te worden en te ontbijten. We nemen afscheid van Jeeda, de hoteleigenaresse, ze hoopt dat "the boys" over tien jaar terugkomen met "their girlfriends". Als afscheid krijgen ze een magneet van Ayutthaya, past mooi bij de rest van de collectie. …

33. 1 augustus 2014

Dag 34 : Krabi

Wakker worden, zwembroek aan en dan zwemmen tot het ontbijt bij de poolbar wordt geserveerd. We hebben nog geen boodschappen kunnen doen en daarom ontbijten we bij het resort. …

34. 2 augustus 2014

Dag 35 : Krabi

Niels is gisteren in zijn gezicht en op de schouders toch verbrand. Van zijn schouders heeft hij gelukkig geen last. Zijn gezicht helaas wel. Vandaag blijven we zoveel mogelijk uit de zon. …

35. 3 augustus 2014

Dag 36 : Krabi

Vandaag minder tekst en meer foto's! We hebben een topdag gehad. Via ons resort hebben we een prive-longtailboot gehuurd voor een dag. We bezoeken vier eilanden in de Andamanzee: Tup Island, Chicken Island, Poda Island en Phra Nang Cave.…

36. 4 augustus 2014

Dag 37 : Krabi

Niels is jarig! Acht jaar! De afgelopen dagen telde hij de dagen af. Met Jort hebben we de kamer gisteravond versierd, ballonnen opgehangen en kadootjes ingepakt. Hij weet dat hij het 'grote kado' thuis krijgt, maar toch hebben we op het laatste moment een paar kleine kadootjes kunnen vinden.…

37. 5 augustus 2014

Dag 38 : Krabi - Bangkok

Met tegenzin pakken we de spullen in. We willen nog een paar dagen langer blijven! Het verblijf bij Baan Sawan Resort is ons erg goed bevallen. En terugvliegen naar Bangkok is natuurlijk ook het begin van de terugweg. …

38. 6 augustus 2014

Dag 39 : Bangkok - Dubai - Dusseldorf

Het wordt ochtend en we pakken voor de laatste keer in. Richard valt het op dat het aantal spullen minder is geworden. De toilettas is nagenoeg leeg, tandenborstels gooien we weg na het poetsen. Ik voel me gelukkig best redelijk. Het ontbijt is erg goed en spotgoedkoop.…

Laat iets van je horen !

Lees de reacties in ons gastenboek of laat er zelf een voor ons achter.