Lees hieronder ons reisverslag!

1. maandag, 6 juli 2015

Dag 1 : Frankfurt - Beijing

De laatste maanden waren druk voor ons allemaal. De keuze voor China kwam vooral door de aantrekkelijke ticketprijzen van begin dit jaar. We hebben minimale tijd aan de voorbereiding besteed en…

2. dinsdag, 7 juli 2015

Dag 2 : Beijing

Ook de tweede vlucht verloopt prima. We krijgen er niet heel veel van mee, we slapen het grootste gedeelte van de vlucht. Het eten sla ik over en Jort en Niels maken we er niet wakker voor. We halen eruit wat ze lekker vinden en…

3. woensdag, 8 juli 2015

Dag 3 : Beijing

De drie mannen hebben geen last van een jetlag en slapen de hele nacht door. Ik ben rond middernacht een paar uur wakker. 's Ochtends slapen we zelfs door de wekker heen. We hebben de wekker gezet, omdat we voor…

4. donderdag, 9 juli 2015

Dag 4 : Beijing - Guilin

Een treinreis in een ander land staat altijd op ons verlanglijstje. En als we dan de mogelijkheid hebben om met de bullet-train te gaan, dan laten we dat niet lopen. In China komen de treinkaartjes 60 dagen voor vertrek…

5. vrijdag, 10 juli 2015

Dag 5 : Guilin - Yangshuo

We slapen allemaal heerlijk en worden rond half negen fit wakker. Samen met Niels ga ik op zoektocht naar een ontbijt. We kunnen via de achterdeur een gangetje door en komen dan in een klein straatje…

6. zaterdag, 11 juli 2015

Dag 6 : Yangshuo

We maken er vandaag een relaxte dag van. Eerst slapen we uitgebreid uit, tot een uur of negen. Rond half elf zitten we aan het ontbijt. En voor en na het ontbijt nemen de jongens een frisse…

7. zondag, 12 juli 2015

Dag 7 : Yangshuo

De wekker gaat om kwart voor zeven af en we worden allemaal ook gelijk wakker. We ontbijten snel op het binnenterras en zoeken dan fietsen uit. Niels en ik…

8. maandag, 13 juli 2015

Dag 8 : Yangshuo

Er ligt alweer een snikhete dag voor ons. We zouden vandaag met de bamboevlotten gaan varen, maar Jort wil heel graag kayaken op de Li rivier. Ook Richard lijkt het leuker om te kayaken.…

9. dinsdag, 14 juli 2015

Dag 9 : Yangshuo - Longsheng

Natuurlijk staat onze chauffeur om iets voor tien uur klaar om ons op te halen! Vroeger zouden we er zenuwachtig om kunnen worden. Had de chauffeur het wel goed begrepen? Weet hij het nog wel?…

10. woensdag, 15 juli 2015

Dag 10 : Longsheng - Sanjiang

We slapen allemaal niet best. Voor Niels en mij samen is een eenpersoons bed een beetje te klein. Ook is het te warm voor een laken en te koud voor zonder. We worden allemaal wat duf wakker. Het uitzicht vanuit het raam is nog steeds…

11. donderdag, 16 juli 2015

Dag 11 : Sanjiang

Een heerlijke rustdag vandaag. We hebben besloten een dag extra in Sanjiang te blijven, morgen naar Huaihua te rijden en vervolgens de geplande route te vervolgen. Zoals gezegd is er niet veel…

12. vrijdag, 17 juli 2015

Dag 12 : Sanjiang - Huaihua

Vandaag zijn we 12,5 jaar getrouwd! Niet dat we veel tijd hebben om daar vanochtend bij stil te staan. De minibus is erg op tijd en 8.20 stappen we in.…

13. zaterdag, 18 juli 2015

Dag 13 : Huaihua - Fenghuang

Richard en ik lopen 's ochtends naar het busstation Zuid aan de overkant en halen wat spullen voor het ontbijt. De bus naar Fenghuang vertrekt vanaf station Noord. Bij de info-balie krijgen we weer een handgeschreven briefje mee voor de taxichauffeur. Een ritje van een uur…

14. zondag, 19 juli 2015

Dag 14 : Fenghuang -Zhangjiajie

Helaas voor ons, niet een heel goeie nacht gemaakt. Veel wakker door herrie, muggen en de warmte. De eigenaar en de meiden zijn echt allerliefst en zo ontzettend blij. We vergeten de nacht en het liggen op de houten planken maar snel. Na een uitgebreide fotoshoot kunnen we gaan.…

15. maandag, 20 juli 2015

Dag 15 : Zhangjiajie

Er is hier ontzettend veel te doen, maar er hangen ook (dikke) prijskaartjes aan. De Tianmen Mountain is volgens velen een 'must-do'. Thuis hadden we al stoere GoPro filmpjes bekeken van het Redbull-team die stunten in de Tianmen Cave.…

16. dinsdag, 21 juli 2015

Dag 16 : Zhangjiajie

Het voelt niet goed om na gisteren direct weer een volle dag op pad te gaan. We lassen een rustdag in. Beetje wandelen door de stad. Spullen ordenen en J&N kunnen zich uren vermaken met het kijken van Youtube filmpjes. Richard werkt…

17. woensdag, 22 juli 2015

Dag 17 : Zhangjiajie

Jarig! Vorig jaar in Thailand, nu in China. Jort en Niels hebben hun slaapkamer tot feestkamer gemaakt en op hun teken mag ik naar binnen. Ze hebben overal ballonnen opgehangen en de kadootjes verstopt. Ik krijg een…

18. donderdag, 23 juli 2015

Dag 18 : Zhangjiajie

De weersvoorspelling zegt niet veel goeds over vandaag. Er komen enorme stortbuien aan vandaag. Dus we besluiten vandaag niet weer naar het park te gaan. Eerst uitgebreid uitslapen en ontbijten, het is dan al…

19. vrijdag, 24 juli 2015

Dag 19 : Zhangjiajie

Al voor de wekker zijn we wakker. Jort en Niels reageren niet echt op ons geklop op de deur. Later vertelt Niels dat hij ons echt wel hoorde, maar liever wilde uitslapen. Wij maken de tassen klaar en ik haal spullen voor het ontbijt. Het verschil tussen vier buskaartjes en een taxi is…

20. zaterdag, 25 juli 2015

Dag 20 : Zhangjiajie - Changsha

Morgen vertrekt de trein vanuit Changsha naar Hong Kong en vandaag zullen we dus in Changsha aan moeten komen en een slaapplaats zoeken. Het is zaterdagdagochtend en in de weekenden is het in China overal heel erg druk.…

21. zondag, 26 juli 2015

Dag 21 : Changsha - Hong Kong

Het slaapt toch wat onrustig in het appartement. Het was er warm, de bedden erg hard en de dekens erg kort. 's Morgens oogt de omgeving een stuk vriendelijker dan gisteravond. Vrouwen doen buiten in de tuin tussen de flatgebouwen tai chi en mannen badminton.…

22. maandag, 27 juli 2015

Dag 22 : Hong Kong

Alsof ze een ingebouwde wekker hebben. Klokslag half zeven doen J&N de ogen open en roepen: "Opschieten, het zwembad is open!". Ondanks dat ze pas half elf gingen slapen gisteravond. Van ons mogen de kinderen wel alleen naar het zwembad, maar van het Health Center…

23. dinsdag, 28 juli 2015

Dag 23 : Hong Kong

Uitgeslapen worden we wakker. En natuurlijk starten we de dag met een zwemsessie! We doen het rustig aan en pakken daarna de metro naar Hong Kong Central. Hier kunnen we de langste roltrap van de wereld nemen, zo'n 800 meter lang. Van 8 tot 10 uur…

24. woensdag, 29 juli 2015

Dag 24 : Hong Kong - Doha

25. donderdag, 30 juli 2015

Dag 25 : Doha - Frankfurt

Laat iets van je horen !

Lees de reacties in ons gastenboek of laat er zelf een voor ons achter.