We hebben dit jaar lang getwijfeld over onze bestemming. Reizen is en blijft één van onze grootste hobbys en het onderweg zijn doet ons altijd erg goed.

Na twee jaar Amerika stond Azie toch weer op ons verlanglijstje. Maar welk land...? We kwamen er niet goed uit. En zonder reisbestemming is het lastig vliegtickets kopen. Voorgaande jaren hadden we in februari al vliegtickets gekocht. Dit jaar was in mei nog niets geregeld en werden we er ook een beetje onrustig van. De ene week dachten we aan Japan, de andere week kreeg Canada onze aandacht. Of toch een keer thuis blijven? Uiteindelijk hebben we op 29 mei pas onze tickets gekocht. We gaan naar Cambodja waar we in ieder geval Angkor Wat nog een keer uitgebreid willen bezoeken. Over de invulling van de rest van de vakantie denken we nog even na.

Inmiddels hebben we de gedachte om ook naar Vietnam te gaan. We boeken nog even niets. We kijken in Siem Reap hoelang we daar blijven en of we naar het zuiden van Cambodja trekken. Maar meer waarschijnlijk gaan we naar Vietnam. We zullen zien....

Kies hieronder voor het lezen van ons reisverslag of kijk aan de rechterkant van deze pagina voor een reisverslag van een andere vakantie!

• Zaterdag, 6 juli 2019

Dag 1 : Dusseldorf - Bangkok

We lezen op internet dat in het weekend van 6 en 7 juli de eerste zwarte zaterdag van het jaar is. We besluiten om een uurtje eerder te vertrekken.

Het inpakken ging gisteravond vrij vlot. Voor het eerst gaan we dit jaar op vakantie met alleen maar handbagage. Dat lijkt misschien weinig, maar toch past alles in de vier dagrugzakjes....

• Zondag, 7 juli 2019

Dag 2 : Bangkok - Siem Reap

De nacht brengen we natuurlijk door in het vliegtuig, we landen 's morgens vroeg in Bangkok op Suvarnabhumi airport . Onze vlucht naar Siem Reap vertrekt vanaf het Don Mueang airport. Er rijdt een gratis shuttlebus tussen de twee luchthavens maar we moeten wel volledig door de douane heen....

• Maandag, 8 juli 2019

Dag 3 : Siem Reap

We slapen allemaal heerlijk. Ik word (eindelijk..) uitgerust wakker en maak de heren om half acht ook wakker. Maar gelijk in het een juiste ritme komen, dan zijn we snel van onze jetlag af! Ook al is het een appartement, we krijgen er wel ontbijt bij in het restaurant....

• Dinsdag, 9 juli 2019

Dag 4 : Siem Reap

De wekker gaat vroeg, om zes uur zitten we al aan het ontbijt. We gaan vandaag op de fiets naar Angkor Wat! Gisteren via de receptie hebben we fietsen gehuurd en die staan voor ons klaar.

Omdat we de weg wel weten, hebben we ons ook totaal niet verdiept in het park. Gewoon de plattegrond....

• Woensdag, 10 juli 2019

Dag 5 : Siem Reap

Vandaag geen fiets, maar een tuktuk! In het park heb je een oranje route (die deden we gisteren) en een gele route. De gele route is een groter gebied en dat is niet te fietsen. We hoeven niet alles van de gele route te zien; er zijn zoveel tempels. We kruisen een paar aan die we graag willen zien. Als de jongens horen dat een tuktuk huren voor een ochtend goedkoper is dan het huren van een fiets, kijken ze ons wat verontwaardigd aan...

• Donderdag, 11 juli 2019

Dag 6 : Siem Reap

We zouden vandaag weer verder trekken, maar het appartement bevalt zo goed, dat we er nog een dagje aan vast plakken. De tempels hebben we wel gezien, we laten de derde dag aan ons voorbij gaan...

• Vrijdag, 12 juli 2019

Dag 7 : Siem Reap - Hanoi

Vanavond vertrekt het vliegtuig naar Hanoi. We slapen eerst nog wat uit, pakken de spullen in en genieten van het ontbijt in dit appartement. Zo rond kwart voor 12 checken we uit en gaan naar het winkelcentrum. Als lunch delen we een pizza en daarna gaan we naar een massagesalon. We laten onze voeten een uur lang heerlijk masseren...

• Zaterdag 13 en zondag 14 juli 2019

Dag 8 en 9 : Hanoi

Als we wakker worden, zien we dat Richard ziek is. Hij heeft koorts en diarree gekregen. Hij ligt te klappertanden en te schudden in bed. Hij kan zo niet verder reizen.

Met de jongens ga ik naar de ontbijtzaal, maar daar lopen allemaal beestjes over de tafel en...

• Maandag 15, Dinsdag 16 en Woensdag 17 juli 2019

Dag 10, 11 en 12 : Hanoi - Ninh Binh

De hoogste tijd om meer van Vietnam te ontdekken! 's Morgens haal ik lopend alvast de treinkaartjes, dan hoeven we daar straks niet meer voor in de rij te staan. Voor de zekerheid zet ik op Whatsapp de live locatie deler aan, kunnen de mannen ongeveer zien waar ik uithang. De kaartjes heb ik snel binnen en het is en blijft ontzettend warm...

• Donderdag 18 en vrijdag 19 juli 2019

Dag 13 en 14 : Ninh Binh - vinh - Phong Na

Als we de treinreis willen boeken zien we dat een vierpersoons slaapcabine ook erg betaalbaar is, zeker overdag. Voor Richard is het fijn dat ie kan liggen en het is natuurlijk ook heerlijk rustig met z'n vieren in een cabine met airco. De treinrit naar Vinh doet er zo'n vier uur over. Voordat we vertrekken komt er nog een Vietnamese lerares bij ons langs met een aantal basisschool leerlingen. Of we zin hebben een beetje Engels met ze te praten zodat...

• Zaterdag 20, zondag 21, maandag 22 en dinsdag 23 juli 2019

Dag 15, 16, 17 en 18 : phong na - Dong Hoi

's Morgens durven we het ontbijt ook niet aan. Er is geen buffet en we
    kunnen uit een klein aantal gerechtjes kiezen. Er zit eigenlijk niets
    bij wat ons trekt. Om die reden nemen we het ontbijt bij een hotel
    verderop in de straat. Daar hebben ze heerlijke toast met pindakaas,
    omeletten, hashbrowns en heerlijke sterke koffie! Ook de komende dagen
    gaan we hier naartoe...

• We vinden het leuk om iets van je horen !

Lees de reacties in ons gastenboek of laat er zelf een voor ons achter.